PRZYJACIELE Z ŠUMPERKA W NASZEJ SZKOLE
PŘÁTELÉ Z ČESKÉ REPUBLIKY
24 maja nasza szkoła miała zaszczyt gościć uczniów ze szkoły partnerskiej w Šumperku. Celem wizyty było zacieśnienie współpracy i przyjaźni między naszymi szkołami.
PRZYJACIELE Z ŠUMPERKA W NASZEJ SZKOLE
PŘÁTELÉ Z ČESKÉ REPUBLIKY
24 maja nasza szkoła miała zaszczyt gościć uczniów ze szkoły partnerskiej w Šumperku. Celem wizyty było zacieśnienie współpracy i przyjaźni między naszymi szkołami.
DZIEŃ NOWYCH TECHNOLOGII W NASZEJ SZKOLE
Dnia 25.02.2024 r. nasza szkoła zamieniła się w prawdziwy technologiczny plac zabaw! Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję zanurzyć się w świat nowoczesnych technologii i rozwijać swoje umiejętności w fascynujący sposób.
Wizyta uczniów ze szkoły partnerskiej Zakladni Skola nr 5 w Szumperku
Z okazji Dnia Dziecka naszą szkołę odwiedzili uczniowie ze szkoły partnerskiej Zakladni Skola nr 5 w Szumperku wraz ze swoimi nauczycielami. Młodsza grupa uczniów zwiedzała naszą szkołę i miała okazję uczestniczyć w kilku lekcjach, uczniowie m.in. odczytywali zakodowane angielskie słówka, mogli przenieść się w różne zakątki świata i poznać dzikie zwierzęta za pomocą okularów VR czy wspólnie ze starszymi kolegami śpiewać piosenki, również w języku czeskim. Natomiast starsza grupa uczniów wzięła udział w rozgrywkach sportowych w piłkę nożną i siatkówkę. Zmierzyli się z reprezentacją naszej szkoły, więc emocji było przy tym co nie miara. Wspólnie ogłosiliśmy remis. Następnie nasi goście z Szuperka pojechali na wycieczkę, w czasie której mieli okazję poznać nasze piękne miasto oraz podziwiać interaktywne eksponaty SOWA Bastion Nysa - centrum nauki, gdzie nauka łączy się z zabawą. Dzisiejszy dzień był bardzo udany i przebiegł w radosnej, międzynarodowej atmosferze.
Układ krążenia i lekcja biologii
Układ krążenia zbudowany jest z zamkniętego systemu naczyń krwionośnych, które pod wpływem rytmicznych impulsów serca nieustannie transportują krew. Układ krwionośny zbudowany jest z serca i naczyń krwionośnych - tętnic, żył i naczyń włosowatych. Właśnie taki temat był omawiany w klasie 7 na lekcji biologii. Pani Jola Sobocińska, aby bardziej przybliżyć ten temat uczniom, wykorzystała okulary VR zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Ciekawym doświadczenie było zobaczenie przekroju serca czy wnętrza żyły. To sprzęt, ostatnio bardzo często wykorzystywany w naszej szkole, co cieszy i nauczycieli, i uczniów.
Tropikalne lasy deszczowe
Tropikalne lasy deszczowe istnieją na Ziemi od setek milionów lat, a większość z nich porasta obecnie fragmenty mezozoicznego super kontynentu Gondwany. Tropikalne lasy deszczowe charakteryzują się bogatą różnorodnością biologiczną zwierząt i roślin, z których wiele jest unikalnych dla tych ekosystemów. W czwartek 9 lutego w świetlicy rozpętało się istne szaleństwo! Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w zajęciach z wykorzystaniem filmów edukacyjnych zrealizowanych w technologii VR. Przenieśli się odległe miejsca na Ziemii, gdzie spotkali małpki z tropikalnych lasów deszczowych, rekiny, misia polarneg oraz podziwiali piękną roślinność i krajobrazy. A to wszystko za sprawą pana Tomasza Hilenbranda i okularówVR zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Co można zrobić z długopisu 3D?
31 stycznia pani Magdalena Mitoraj przeprowadziła lekcję otwartą z użyciem długopisów 3D, które znalazły się wśród narzędzi zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Zbliżające się "Walentynki" stały się okazją do wykonania rekwizytów, które kojarzą się z świętem zakochanych. Uczniowie mogli zmierzyć się z nowym i kreatywnym doświadczeniem, które rozwija nie tylko myślenie logiczne, ale także wyobraźnię przestrzenną oraz kształtuje kompetencje przyszłości. Praca z długopisami 3D wspomaga aktywność motoryczną – odgrywa ogromną rolę w ćwiczeniu sprawności ręki, rozwija umiejętność chwytu pisarskiego, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, a także koordynacji tych czynności przy pomocy wzroku. Uczniowie wykorzystali wszystkie umiejętności i wykonali przepiękne trójwymiarowe okulary w różnych kształtach i kolorach. Z pewnością zabawa z długopisami uatrakcyjnia każdą lekcję i angażuje wszystkich uczniów.
Świąteczne dekoracje 3D
Tinkercad to bezpłatna i łatwa w użyciu aplikacja do projektowania 3D, tworzenia obwodów elektronicznych i kodowania. Na zajęciach informatyki uczniowie klas 7 zapoznali się z możliwościami aplikacji oraz drukarki 3D, zakupionej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Każdy uczeń otrzymał dostęp do indywidualnego konta, na którym w ramach zajęć utworzył projekt ozdoby świątecznej. Podczas realizacji projektu zadaniem uczniów było skorzystanie z poznanych funkcji tworzenia otworów, scalania obiektów, wymiarowania oraz przemieszczania obiektów w różnych widokach. Część zaprojektowanych ozdób udało się wydrukować na szkolnej drukarce 3D.
I TY możesz tworzyć, projektować i budować bez ograniczeń! Aplikacja Tinkercad jest bezpłatna i nie wymaga konieczności poberania - w jednym miejscu możesz projektować za pomocą kodu, poznawać elektronikę i budować projekty 3D.
Długopisy 3D na lekcji techniki
Technologia druku 3D daje uczniom możliwość uczestniczenia w kreatywnych i innowacyjnych zajęciach, a nauczycielom zupełnie nowe możliwości prowadzenia zajęć lekcyjnych. Dzięki technologii 3D w prosty sposób możliwe jest tworzenie niezwykłych przestrzennych konstrukcji. Przy użyciu zakupionych w ramach w projektu „Laboratoria przyszłości” długopisom 3D, uczniowie klasy 5a mogli wykazać się swoimi kreatywnymi pomysłami podczas lekcji techniki. Uczniowie za pomocą długopisów 3D samodzielnie zaprojektowali i wykonali ozdoby świąteczne.
Rysowanie długopisem 3D to nie tylko rozwijanie kreatywności i nauka planowania przestrzennego, a także doskonalenie umiejętności manualnych. Długopis 3D jest rozwiązaniem, które ułatwia prowadzenie kreatywnych i innowacyjnych lekcji. Stanowi atrakcyjną metodę pracy, która uczy cierpliwości oraz dokładności.
Odwiedzamy stolicę Japonii - Tokio
Podczas listopadowej lekcji geografii na temat Japonii, uczniowie klasy ósmej zobaczyli panoramę Tokio z lotu ptaka oraz dzielnicę Shiodome, a wszystko dzięki zakupionym w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości", okularom VR. Uczniowie obejrzeli m.in. lasy cedrowe w pobliżu góry Fuji i rafę koralową u wybrzeży wysp. W części lekcji dotyczącej zagrożeń naturalnych poznali budowę wulkanu oraz mogli zaobserwować skutki trzęsienia ziemi i tsunami z 2011 r. Uczniowie mieli takżę okazję poznać kulturę i zwyczaje Japonii „uczestnicząc” m.in. w japońskim weselu i ceremonii Mamemaki oraz zwiedzając buddyjski cmentarz. Wykorzystanie technologii VR to świetny sposób na poznanie świata. W oceanie co prawda nie popływamy, ale dzięki goglom i widokowi 360° będziemy mogli poczuć się, jakbyśmy byli w miejscach, których być może nigdy nie będzie nam dane odwiedzić.
Wirtualna wycieczka to również metoda na sprawdzenie różnych miejsc i przekonanie się, czy na pewno chcemy je zobaczyć w „realu”.
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI - LEKCJE TECHNIKI
Z WYKORZYSTANIEM SPRZĘTU ZAKUPIONEGO W RAMACH PROGRAMU
Laboratoria Przyszłości to rządowy program, który realizuje nasza szkoła od grudnia 2021 r. W ramach lekcji TECHNIKI uczniowie klas szóstych wykonali prace wytwórcze z materiałów pochodzących z recyklingu. Uczniowie dzięki zajęciom praktycznym doskonalą swoje zdolności manualne oraz nabywają doświadczenia w pracy z narzędziami. Dzięki środkom z #LaboratoriaPrzyszłości szkoła zakupiła między innymi bezprzewodowe pistolety do klejenia na gorąco, które wykorzystano przy wykonaniu modeli swoich pokoi. Prace uczniów można zobaczyć na wystawce w sali P2.
Zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości sprzęt odpowiada potrzebom naszej szkoły i będzie wykorzystywany na lekcjach obowiązkowych - do realizacji podstawy programowej, a także na zajęciach dodatkowych oraz kołach zainteresowań.
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Janusza Korczaka
ul. Krawiecka 6, 48-303 Nysa
tel./fax 77/4332261
tel. kom. 603 081 272
NIP: 7532332226