11

  Świąteczne dekoracje 3D

Tinkercad to bezpłatna i łatwa w użyciu aplikacja do projektowania 3D, tworzenia obwodów elektronicznych i kodowania. Na zajęciach informatyki uczniowie klas 7 zapoznali się z możliwościami aplikacji oraz drukarki 3D, zakupionej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Każdy uczeń otrzymał dostęp do indywidualnego konta, na którym w ramach zajęć utworzył projekt ozdoby świątecznej.  Podczas realizacji projektu zadaniem uczniów było skorzystanie z poznanych funkcji tworzenia otworów, scalania obiektów, wymiarowania oraz przemieszczania obiektów w różnych widokach. Część zaprojektowanych ozdób udało się wydrukować na szkolnej drukarce 3D.

I TY możesz tworzyć, projektować i budować bez ograniczeń! Aplikacja Tinkercad jest bezpłatna i nie wymaga konieczności poberania - w jednym miejscu możesz projektować za pomocą kodu, poznawać elektronikę i budować projekty 3D.

 

tech2Długopisy 3D na lekcji techniki

Technologia druku 3D daje uczniom możliwość uczestniczenia w kreatywnych i innowacyjnych zajęciach, a nauczycielom zupełnie nowe możliwości prowadzenia zajęć lekcyjnych. Dzięki technologii 3D w prosty sposób możliwe jest tworzenie niezwykłych przestrzennych konstrukcji. Przy użyciu zakupionych w ramach w projektu „Laboratoria przyszłości” długopisom 3D, uczniowie klasy 5a mogli wykazać się swoimi kreatywnymi pomysłami podczas lekcji techniki. Uczniowie za pomocą długopisów 3D samodzielnie zaprojektowali i wykonali ozdoby świąteczne.

Rysowanie długopisem 3D to nie tylko rozwijanie kreatywności i nauka planowania przestrzennego, a także doskonalenie umiejętności manualnych. Długopis 3D jest rozwiązaniem, które ułatwia prowadzenie kreatywnych i innowacyjnych lekcji. Stanowi atrakcyjną metodę pracy, która uczy cierpliwości oraz dokładności.

lp77

Odwiedzamy stolicę Japonii - Tokio

Podczas listopadowej lekcji geografii na temat Japonii, uczniowie klasy ósmej zobaczyli panoramę Tokio z lotu ptaka oraz dzielnicę Shiodome, a wszystko dzięki zakupionym w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości", okularom VR. Uczniowie obejrzeli m.in. lasy cedrowe w pobliżu góry Fuji i rafę koralową u wybrzeży wysp. W części lekcji dotyczącej zagrożeń naturalnych poznali budowę wulkanu oraz mogli zaobserwować skutki trzęsienia ziemi i tsunami z 2011 r. Uczniowie mieli takżę okazję poznać kulturę i zwyczaje Japonii „uczestnicząc” m.in. w japońskim weselu i ceremonii Mamemaki oraz zwiedzając buddyjski cmentarz. Wykorzystanie technologii VR to świetny sposób na poznanie świata. W oceanie co prawda nie popływamy, ale dzięki goglom i widokowi 360° będziemy mogli poczuć się, jakbyśmy byli w miejscach, których być może nigdy nie będzie nam dane odwiedzić.

Wirtualna wycieczka to również metoda na sprawdzenie różnych miejsc i przekonanie się, czy na pewno chcemy je zobaczyć w „realu”.

kolaż2LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI - LEKCJE TECHNIKI

Z WYKORZYSTANIEM SPRZĘTU ZAKUPIONEGO W RAMACH PROGRAMU

Laboratoria Przyszłości to rządowy program, który realizuje nasza szkoła od grudnia 2021 r. W ramach lekcji TECHNIKI uczniowie klas szóstych wykonali prace wytwórcze z materiałów pochodzących z recyklingu. Uczniowie dzięki zajęciom praktycznym doskonalą swoje zdolności manualne oraz nabywają doświadczenia w pracy z narzędziami. Dzięki środkom z #LaboratoriaPrzyszłości szkoła zakupiła między innymi bezprzewodowe pistolety do klejenia na gorąco, które wykorzystano przy wykonaniu modeli swoich pokoi. Prace uczniów można zobaczyć na wystawce w sali P2.
Zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości sprzęt odpowiada potrzebom naszej szkoły i będzie wykorzystywany na lekcjach obowiązkowych - do realizacji podstawy programowej, a także na zajęciach dodatkowych oraz kołach zainteresowań.

kolaż2Spotkanie Polsko-Rumuńskie

W czwartek 20 października 2022 r.  gościliśmy w naszej szkole delegację z miasta Syhot Marmaroski w Rumunii, która odwiedziła nasze miasto z uwagi na czwartą rocznicę podpisania umowy partnerskiej z Nysą.
Wspólnie z Burmistrzem miasta Syhot Marmaroski oraz Wiceburmistrzem Nysy Markiem Rymarzem rozmawialiśmy o możliwościach podjęcia współpracy pomiędzy naszymi szkołami. 
Przedstawiliśmy także koncepcję pracy Szkoły Podstawowej nr 3 oraz jej zaplecze dydaktyczne i sportowo-rekreacyjne. Nasi goście mogli obejrzeć m.in. pracownie powstałe w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości oraz uczestniczyć w zajęciach z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach tego projektu.  Liczymy, że to spotkanie było pierwszym  krokiem do rozpoczęcia współpracy pomiędzy naszymi szkołami.

309586140 521297780006367 8501794997771767624 n 2Europejski Tydzień Kodowania
 
W środę 12 października w naszej szkole uczniowie klasy 8c przybliżyli całej społeczności szkolnej techniki programowania, a cała inicjatywa odbywała się pod hasłem #CodeWeek. EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. Dlatego nie zabrakło robotów Dash, Photon czy klocków lego WeDo. Można było zagrać w gry edukacyjne wykorzystując podłogę interaktywną czy zrobić zdjęcie na przygotowanej ściance z green screen. Takie inicjatywy to świetne okazje, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką. Jesteśmy szkołą, która dba o to, aby nowoczesny sprzęt uatrakcyjniał zajęcia uczniom i pozwalał rozwijać ich zainteresowania, dlatego zawsze bardzo chętnie uczestniczymy w takich inicjatywach jak Code Week.
Część sprzętu wykorzystania do inicjatywy pod hasłem #CodeWeek została zakupiona w ramach #LaboratoriówPrzyszłości

VR1VR - WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ 

W ramach zajęć świetlicowych pan Tomek Hilenbrand przygotował niesamowite zajęcia z użyciem googli VR. Rzeczywistość wirtualna czyli obraz sztucznej rzeczywistości stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Polega na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Może on reprezentować zarówno elementy świata realnego (symulacje komputerowe), jak i zupełnie fikcyjnego (gry komputerowe science-fiction). Świetliki mogły nurkować z rekinami, podziwiać nocne niebo w Australii , spacerować po lesie deszczowymoraz odwiedzić Dubaj. Wszystkim bardzo podobały się zajęcia. Szczególnie nurkowanie z rekinami...

KONTAKT

Godło PolskiSzkoła Podstawowa nr 3

im. Janusza Korczaka

ul. Krawiecka 6, 48-303 Nysa


tel./fax 77/4332261

tel. kom. 603 081 272

sp3@gzo.nysa.pl

NIP: 7532332226

BOISKO WIELOFUNKCYJNE

boisko

Boisko wielofunkcyjne czynne    
w godz. otwarcia szkoły

monitoring2

 

logoMEN 

logoKO

OdP grafika www facebook

plakat